Península de Nicoya y chau Costa Rica!

Península de Nicoya y Península del Papagayo
24 al 28 de Junio, 2011
Poas to Puntarenas 2.30 hs
Puntarenas to Paqueras (ferry) 1 h
Paquera to Montezuma ~1 h
Montezuma to Santa Teresa ~ 1h
Santa Teresa to Playa Pelada 3.5 hs
Playa Pelada to Playa Hermosa 2 hs

Llegamos a la península de Nicoya y nos fuimos a Montezuma, un pueblito chiquito, meca del surf, muy hippie pero muy caro. Las playas eran lindas pero muy rocosas asique difícil meterse al agua. A la mañana siguiente fuimos hasta la reserva de Cabo Blanco, atravesando un bosque muy lindo, pero las playas estaban a 2 hs caminando por lo que desistimos con los chicos. Volvimos hacia Montezuma parando en las playas para ver a los surfistas. De ahí nos fuimos a Santa Teresa (que junto a Malpaís también son muy famosos por las olas para hacer surf) a almorzar con Noelia (una compañera de L de la primaria) y su hijita Mila. Finalmente nos fuimos todos a la playa y nos quedamos a cenar con ellas y dormimos en su casa (Mil gracias!!). Lo pasamos muy lindo charlando con Noelia y sus amigos. Al día siguiente tuvimos un camino de aventura nuevamente. Resulta que en época de lluvias, hay que cruzar dos ríos para llegar a las playas del norte de la península que estaban muy crecidos. Por suerte, Luis y Casey (un amigo y el marido de Noelia) nos acompañaron con un buggy ya que el camino no estaba muy bien marcado y cruzar el río no era tan fácil. Logramos pasar los ríos (uno grande y varios chiquitos) y llegamos a la tardecita a Nosara, a la Playa Pelada. La playa hermosa, vimos el atardecer y juntamos caracoles. A la mañana siguiente fuimos a la playa nuevamente a jugar. Pasado el mediodía marchamos hacia las playas del norte de Guanacaste, nuestro último destino en Costa Rica. Apenas salimos de Nosara, la lucecita de una goma baja se encendió. Efectivamente, una goma estaba pinchada, pero pudimos arreglarla rápido. 2 horas más tarde llegamos a Playa Hermosa y nos quedamos los últimos dos días disfrutando de la playa, y la pileta. E y T además fueron a andar en kayac y a hacer snorkeling.
Finalmente llegó el momento de dejar Costa Rica y partir hacia un nuevo país: Nicaragua. Costa Rica nos mostró su mejor cara con sus lindas playas, sus bosques tropicales, los animalitos (en su ambiente natural y no encerrados), y la amabilidad de su gente. Sin embargo, nos pareció cara con respecto a los otros países que visitamos y con muchos lugares muy turísticos, a veces demasiado.

From the volcano to the beach. Again. After our visit to the Poás volcano we drove west to catch a ferry that took us straight to the southern tip of the Nicoya Peninsula, a.k.a as surfers paradise. In the peninsula the jungle meets the ocean with trees growing on the sand. It is similar to what we have seen in the rest of Costa Rica and creates that ‘tropical’ feel. We drove around visiting the small touristy towns of Montezuma, Mal Pais and Santa Teresa, all full of hippies selling their crafts and american would-be surfers. We had the best time in Santa Teresa where we stayed with Noelia, one of L’s elementary school classmates (thanks Facebook!). M had lots of fun with Noelia’s daughter Mila at the beach and at the house. T accompanied Noelia’s husband Casey to the beach to watch him surf and walk the dog. E and L enjoyed dinner with them and some of their friends. We were planning on continuing North driving on the road that goes next to the beach but it turned out that it involves several river crossings that become difficult or impossible during the rainy season. Luckily everyone at dinner knew the roads very well and Luis, a rally driver and driving fanatic, volunteered to take us through the most difficult crossings. So the next morning we set out following Luis and Casey on a sand buggy speeding through the dirt roads. The first crossing involved driving on the side of the river Ario about 50 m and then turning sharply to cross about 20 m of 2-3 feet-high water. We definitely wouldn’t have done it on our own not knowing the area. We then drove through several small rivers and had to take a detour to a bridge for the next big one (Bongo) because it had too much water. There we said goodbye to Casey and Luis and continued by ourselves. Thanks to everyone for a great time!
Our next stop ended up being at Playa Pelada where we played until sunset and the following morning until it got too hot. T had seen a woman at Montezuma collecting trash from the beach and decided he wanted to do the same so we ended up filling one of our big bags mostly with plastics (the beaches were quite clean, the trash is brought in with the waves). The rest of the time was spent trying to block the streams that flow into the sea and jumping off sand dunes.
Our next stop was Playa Hermosa, already outside of the Nicoya peninsula. On our quest to rid the streets of debris we rolled over a screw and ended with the third flat tire of the trip. It was a slow leak so we made it to a gas station and got it fixed. At Playa Hermosa we stayed at a hotel by the beach and took advantage of the pool and kayak. E and T set off to a small beach only accessible by sea and quite far away where we swam and snorkeled. In the meantime M and L played at the beach and in the pool. We enjoyed almost 48 hours of not moving the car!
This was our last stop in Costa Rica after 19 days driving all around the country. Costa Rica was all about nature and we had a chance to see lots of animals in their natural setting rather than in cages. Unlike many other countries we visited it is very well (too well!) prepared for tourism (hotels, restaurants, tours, etc.). By now we are ready to move on to our next destination, the colonial cities of Nicaragua.

Ver presentación en pantalla completa
View a full-screen slideshow

This slideshow requires JavaScript.

Video despedida de CR – Goodbye CR

3 responses to “Península de Nicoya y chau Costa Rica!

1. barbaros los videos, de este viaje salen todos artistas de primer nivel, geniales!!!!!

2. Acabo de verificar y acá funciona. Probá de nuevo un poco más tarde. Es solo una puesta de sol… Cuando terminemos centroamérica preparamos uno más completo. Besos.

3. Que lindas fotos!
    Eze no puedo ver los vídeos! Alguien mas te comento esto??
    Les mando un beso enorme y sigan disfrutando